Posters testen in een virtuele stad

23 januari 2016

Adverteerders kunnen, dankzij een nieuwe digitale tool, voortaan direct zien hoe verschillende posterontwerpen er op straat uitzien en zodoende beoordelen op effectiviteit.

“Er komt nogal wat kijken bij het maken van een effectieve buitenreclameposter", zegt Marc van Amerongen, Marketing Manager van buitenreclame-exploitant JCDecaux Nederland: "Het is dan ook niet gek dat bureaus en adverteerders soms met vragen zitten en twijfelen over details. Details die cruciaal zijn, omdat ze net een beetje meer kracht geven aan de poster en er dus voor zorgen dat het totaalplaatje klopt."

JCDecaux biedt adverteerders daarom met haar digitale tool Creaction een hulpmiddel om een reis maken door een virtuele stad en zien of de poster opvalt, leesbaar is en goed aan het merk te koppelen is: "Moet het logo wat groter en misschien toch bovenin in plaats van beneden? Hoe oogt het als de informatie wat beknopter is? Dit programma maakt het mogelijk om dergelijke aanpassingen direct te doen en snel een nog realistischer impressie te krijgen van hoe posters overkomen op passanten."

Meer informatie: JCDecaux

Om Drukwerk.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. akkoord