Buitenreclame zorgt voor extra verkoop

21 december 2015

Maximale aandacht van mensen die op bus of tram staan te wachten, een indringende boodschap voor langsrijdende automobilisten. Onderzoek bevestigt: ‘Campagnes met buitenreclame zorgen voor extra verkoop’.

De effectiviteit van buitenreclame – door media-professionals meestal aangeduid als Out Of Home (OOH) – is groot. Bureau GfK onderzocht in opdracht van branchevereniging Outreach de effectiviteit van 98 campagnes voor FMCG (Fast Moving Consumer Goods, producten voor massaconsumptie) met én zonder buitenreclame, en concludeerde eind 2014 al: “Campagnes met buitenreclame zorgen, zowel tijdens de campagne als in de week en de maand erna, voor méér extra verkoop.”

Die bevindingen werden in 2015 bevestigd door een soortgelijk onderzoek in België, waar GfK in opdracht van ClearChannel en JCDecaux een eerste steekproef uit 2013 herhaalde. De resultaten bleken vrijwel identiek: “Tijdens de OOH-campagne stijgt de verkoop met 23 procent, de week onmiddellijk erna met 33 procent. Maar ook op lange termijn zijn de effecten voelbaar: de verkoop blijft stijgen tot gemiddeld 21 procent per week.”

Meer informatie: PrintPakt

Om Drukwerk.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. akkoord